Yükseköğretimde Etik, Ahmet Faruk Levent, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.220-262, 2020
Etik, davranış ve tutumların iyi ya da kötü olup olmadığını inceleyen bir felsefe alanıdır. Yükseköğretimde etik, bilimsel araştırmaların yürütülmesinde ve mesleki etik ilkelerinin öğretilmesinde elzemdir. Üniversiteler, çok disiplinli ve çok boyutlu yapıları gereği etik konusunda farklı yaklaşımlar benimsemektedir. Yükseköğretim paydaşlarını yönlendiren etik kodlar ve etik kurulların uygulamaları birbirinden farklılık gösterebilmektedir. Zira yükseköğretimde etik; yaşanan etik ikilemlerin çözümlenme stratejileri, araştırma etiği ilkeleri, etik kurulların uygulamaları ve evrensel etik değerlere bağlılık farklı anlayışlarla karşımıza çıkmaktadır. Bu bölümde, yükseköğretimde etik eğitimine kısaca değinilerek dünyanın en başarılı üniversitelerindeki etik kodlar ve etik eğitimi incelenmektedir.