SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Trade Secrets How to Make a Kemençe
The Strad, Londra, England, Vol.118, p.58-61, UK, 2007
, cilt.0, sa.118, ss.58-61, 2007 (AHCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
ŞED MAKAM’ VE YENİ GELENEK ÜZERİNE: TÜRK MÜZİĞİ TEORİ TARİHİ ÜZERİNE DÜŞÜNMEK.
The Journl of Social Science, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.9, sa.60, ss.14-25, 2022 (Hakemli Dergi)
“ULUSAL MÜZİĞİMİZ, TEKNİK, TARİH VE BESTECİLİK / EROL SAYAN”
Porte Akademik
, ss.219-226, 2019 (Hakemli Dergi)
”Osmanlı- Türk Müziği” Kimliğinde İstanbul –Saray Patronajının Etkileri
The Journal of Academic Social Science Studies
, sa.76, ss.251-260, 2019 (Hakemli Dergi)
“Meşk Silsilesi 200 Yıla Dayanan Bir Besteci: Alâeddin Yavaşça”
Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
, sa.25, ss.1-18, 2018 (Hakemli Dergi)
“Osmanlı-Türk Müziği “Besteleme” Geleneğinde Gizli Kalan Aritmetik: Vezin-Usul ve Güfte”,
Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
, sa.20, ss.1-17, 2018 (Hakemli Dergi)
SOUND OF THE BOW IN BOTH SIDES OF AEGEAN
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.343-356, 2017 (Hakemli Dergi)
BATI KARADENIZ FOLKLORUNUN TEMSILINDE YAYLI BGR ÇALGI: TIRNAK KEMANE
Sosyal Bilimler Dergisi
, ss.115-125, 2017 (Hakemli Dergi)
FORMS OF INSTRUMENTS IN COLLECTIVE MEMORY: THE EXAMPLE OF KEMENÇE
International E-Journal of Advances in Social Sciences
, cilt.2, sa.5, ss.117-134, 2016 (Hakemli Dergi)
Melody Usul Poetic Prosodic Meter Relations in Ottoman Turkish Music
Literature and Art
, cilt.2, sa.5, ss.128-140, 2015 (Hakemli Dergi)
Osmanlı Türk Müziğinde Padişahların İzleri
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
, cilt.7, sa.35, ss.52-65, 2014 (Hakemli Dergi)
ASYA’DAN AVRUPA’YA YAYLI ÇALGILAR TEL ÜZERİNDE SES ELDE ETME TEKNİĞİNE GÖRE SINIFLANDIRMA
The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.25, ss.35-50, 2014 (Hakemli Dergi)
19. YÜZYIL BATILILAŞMA HAREKETLERİNİN OSMANLI- TÜRK MÜZİĞİNE YANSIMALARI
TÜRKİYE SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ
, ss.31-49, 2014 (Hakemli Dergi)
OSMANLI-TÜRK MÜZİĞİ'NDE PADİŞAHLARIN İZLERİ.
Journal of International Social Research
, sa.7, ss.52-65, 2014 (Hakemli Dergi)
Geleneksel Türk Müziği nde Beste ile Güftenin Uyumu ve Ritmi Vezin ve Usul
Kıbrıs Sanat Dergisi
, sa.1, ss.15-25, 2014 (Hakemli Dergi)
WESTERN EFFECTS AND RESPONSES IN OTTOMAN COURT MUSIC IDENTITY DURING THE AREAS OF SELIM III AND MAHMUT II Gözde ÇOLA
The Journal of International Social Research
, cilt.6, sa.26, ss.126-133, 2013 (Hakemli Dergi)
Armudi kemançe: Farklı toplumlar, farklı işlevler ve farklı sosyal kimlikler
İTÜ SBE DERGİSİ
, cilt.2, ss.56-68, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Geleneğin Yeniden İcadı ve Türk Müziği’xxnde Bir Modernist :Hüseyin Saadettin Arel
1. Uluslararası Türk Müziği Sempozyumu ve Hüseyin Saadettin Arel, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2017, ss.158-178
1000 YILLIK BİR GELENEĞİN BUGÜNKÜ TECELLİYATI:TÜRK MAKAM MÜZİĞİ EĞİTİM SİSTEMİ ÜZERİNE
ULUSLARARASI MÜZİKTE STRQTEJİK YAKLAŞIMLAR SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.169-180
GELENEĞİN YENİDEN İNŞASI VE TÜRK MÜZİĞİ’NDE BİR MODERNİST: HÜSEYİN SAADETTİN AREL
Hüseyin Saadettin Arel ve Türk Müziği Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Aralık 2017
Kitap & Kitap Bölümleri
Tereddüt Bestesi: Ali Rifat Çağatay ve "Sarahaten acaba söylesem darılmaz m›?
Tereddüt Kitabı, Naskali, Emine Gülsoy, Editör, Kitabevi Yayınları, İstanbul, ss.5-34, 2021
Arşivci Yönüyle Ali Rifat Çağatay ve Kişisel Tarihinin Satır Araları
ALİ RİFAT ÇAĞATAY’IN ARŞİVİ II: MAKALELER, , Editör, İstanbul Teknik Üniversitesi Osmanlı-Türk Müziği Araştırma Grubu, ss.7-16, 2020
Selâhattin İçli
Türk Musikisi Atlası IV. Cilt, Feyzan Göher Vural-Timur Vural, Editör, TC Kültür ve Turizm Bakanlığı Yeni Türkiye Yayınları, Ankara, ss.469-482, 2019
Anadolu’xxdan Balkanlara Kemençe
Türk Musikisi Atlası II. Cilt, Feyzan Göher Vural, Timur Vural, Editör, TC Kültür ve Turizm Bakalığı Yeni Türkiye Yayınları, Ankara, ss.399-422, 2019
Müzikolojinin Gelişim Süreci ve 20. Yüzyılda Türkiye’de Yapılan Çalışmaların Kapsam Bakımından Değerlendirilmesi
ÖĞÜT E. H., DOĞRUSÖZ DİŞİAÇIK N., ÖZKİŞİ AKINCI Z. G., TURAN N. S., ŞENEL S., ÇOLAKOĞLU SARI G., et al.
Şehvar Beşiroğlu’ya Armağan, Turan, Namık Sinan, Ersoy Çak, Şeyma, Editör, Pan Yayıncılık, İstanbul, ss.77-90, 2019
Tasnif ve Tesbit Heyeti üyesi Ali Rıfat Çağatay
Ali Rıfat Çağatay’xxın Arşivi II Makaleler, Nilgün Doğrusöz, Editör, Osmanlı Türk Müziği Araştırmaları Grubu OTMAG, İstanbul, ss.32-55, 2019
20. Yüzyılın İlk Çeyreğinde Bestecilikte Yeni Bir Soluk: Ali Rifat Çağatay”
Musikinin Asri Prensi: Ali Rifat Çağatay, Nilgün Doğrusöz-Ali Ergur, Editör, Gece Yayınları, İstanbul, ss.91-13, 2017
20. Yüzyılın İlk Çeyreğinde Bestecilikte Yeni Bir Soluk: Ali Rifat Çağatay
Musikinin Asrî Prensi Ali Rifat Çağatay,, Nilgün Doğrusöz Ali Ergur, Editör, Gece Kitapığı, İstanbul, ss.91-132, 2017
Anadolu’nun Sırlı Sesi Müziğiyle Ankara
Ankara’da Geleneksel Türk Müziği, Ömer Türkmenoğlu, Editör, Ankar a Kalkınma Ajansı, Ankara, ss.125-134, 2017
Geleneğin Dönüşümünde Yerel İcranın Etkisi: Tanburi Cemil Bey
Tanburi Cemil Bey e Armağan, Ruhi Ayangil, Editör, İstanbul Büyükşehir Belediyesi yayınevi, İstanbul, ss.55-67, 2016
Geleneğin Dönüşümünde Yerel İcranın Etkisi: Tanburi Cemil Bey
Tanburi Cemil Bey Tanburi Cemil Beye Armağan, Ruhi Ayangil, Editör, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul, ss.55-66, 2016
1. Müzikoloji Bölümleri Çalıştayı
İtü Türk Musikisi Devlet Konservatuarı, İstanbul, 2015
Prof. Ercüment Berker ve Yazıları
İncedere Z. G. (E. Kurulu Üy.), Çolakoğlu Sarı G. (E. Kurulu Üy.), Eken Küçükaksoy F. M. (E. Kurulu Üy.), Beşiroğlu Ş. (E. Kurulu Üy.)
İTÜ Vakfi Yayınları, İstanbul, 2010